Ο Γκαίτε στη Ρωμαϊκή εξοχή

Joann Wolfgang Von Goethe

Joann Wolfgang von Goethe του Johann Heinrich Wilhelm Tischbein – της οικογένειας των Γερμανών ζωγράφων Tischbein

Advertisements

(Johann) Wolfgang Von Goethe – Γερμανός φιλόσοφος και συγγραφεύς O Goethe, γνωρίστηκε με τον ζωγράφο (Johann Heinrich) Wilhelm Tischbein στη Ρώμη το 1786 όπου ο τελευταίος έχοντας στραφεί από τη τεχνοτροπία ροκοκό στο νεορεαλισμό της εποχής, διέμενε ήδη, επί μια δεκαετία (1783 – 1799). O νεορεαλισμός της ζωγραφικής της εποχής του 18ου αιώνα, καταργεί τις βαρύτιμες ενδυμασίες, και τα ακαδημαϊκού ύφους πορτρέτα, στρέφεται στην απεικόνιση τοπίων της εξοχής, σκηνές από τη ζωή στη ύπαιθρο. Στο φόντο προστίθενται στοιχεία αλλά σε αχνότερο χρώμα. Στον πίνακα εδώ τα μνημεία και τα αγάλματα υποδεικνύουν την Ιστορία κοσμώντας μια ειρηνική εικόνα στην εξοχή. Τα χρώματα είναι απαλά ώστε το σύνολο να αποπνέει την ηρεμία της ρωμαϊκής εξοχής. Ο Γκαίτε εδώ απεικονίζεται με καπέλο και ταξιδιωτική μπέρτα δηλωτικά της ιδιότητας του – του ταξιδιώτη.
Έκτοτε έγιναν φίλοι και ο ζωγράφος συνόδευσε τον συγγραφέα στο ταξίδι του στη Νάπολη. Στο βιβλίο του Βόλφγκαγκ Γκαίτε «Ένα ταξίδι στην Ιταλία», μνημονεύεται η γνωριμία τους καθώς και οι εντυπώσεις του από το ταξίδι – Ρώμη, Φλωρεντία καθώς και τη Νάπολη (1787). Το έργο «Ο Γκαίτε στη Ρωμαϊκή εξοχή» (Goethe in the Roman Campagna) 1786, είναι το γνωστότερο του ζωγράφου – ελαιογραφία διαστάσεων 164Χ206 εκ. και κοσμεί το Μουσείο Städel της Φραγκφούρτης.
en.wikipedia.org/wolfgang-von-goethe

To Ταξίδι στην Ιταλία – εκδόσεις Ολκός σελ. 216 έκδοση 11/’14
Η περιήγηση του Γκαίτε (1786 – 1787) στην κλασική αρχαιότητα και την Αναγέννηση βοηθά τον σύγχρονο αναγνώστη να ταξιδέψει πάνω στα ίχνη ενός κορυφαίου ποιητή και συγγραφέα έχοντας το αθάνατο βλέμμα του σαν οδηγό σε αυτό το διαχρονικό ταξίδι στην Ιταλία. Οι παρατηρήσεις του όταν δεν περιορίζονται στο ενδιαφέρον για την αρχαιότητα που την προσεγγίζει με την ευλάβεια προσκυνητή και την ευφορία εφήβου, διασταυρώνονται με προβληματισμούς εξαιρετικά επίκαιρους για τη ζωή και τη φιλοσοφία των ανθρώπων του Νότου.
«Σε μια χώρα, όπου απολαμβάνει κανείς την ημέρα, αλλά χαίρεται κυρίως τα βράδια, είναι άκρως σημαντικό όταν πέφτει η νύχτα. Τότε σταματάει η εργασία, τότε επιστρέφει ο περιπατητής, ο πατέρας θέλει να δει την κόρη του πάλι στο σπίτι, η ημέρα έχει ένα τέλος· τι ακριβώς σημαίνει όμως η ημέρα, εμείς από τις σκοτεινές χώρες του Βορρά δεν το γνωρίζουμε καθόλου».
«Μακάρι να μπορούσα να στείλω στους φίλους έστω μόνο μιαν ανάσα αυτής της ανάλαφρης ζωής! Για έναν Ιταλό το ultramontane είναι μια πολύ σκοτεινή εικόνα, αλλά κι εμένα μου φαίνεται τώρα αυτό – το πέρα από τις Άλπεις, ζοφερό». (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου) – politeianet.gr

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s